22 December 2016

Save The Best For The Right One

I am one of Neelofa's fan ! Dahlah cantik, cantik, cantik pulak tu.. aku jatuh cinta banyak kali, pandai dah tu, and good with words. 
Tapi sememangnya , artis, actors and actresses, singers dan semua penyeri inductri hiburan mesti pandai bercakap. Sedang dia nak join industri je pun dah menunjukkan dorang ni extrovert..... introvet banyak tak jadik pelakon, mostly orang belakang tabir atau pelukis !

Well, baru-baru ni heboh cakap tentang kisah cinta #Neelofa dan #FattahAmin. Sampai dengan aku aku sekali follow Fattah sebab dia dah tak macam pelakon yang aku tahu pasal dia dulu.... Aku tak minat pun Neelofa berlakon hahaha. Kan aku kata sebab dia cantik, dan pandai. And she is one of successful businesswoman exists in Malaysia. Berbalik soal cinta dorang... so banyaklah fans fans angau buat account IG atas nama #LoFattah, aku pun makin syoklah, eee... berchenta bebetul, drama sangat uolls. 

Namun, baru-baru ni dah banyak cerita tak best pasal dorang...
What I can say.... jadikan apa yang berlaku di sekeliling kita sebagai pengajaran.

Lofa adalah seorang public figure yang ada followers IG sampai berjuta-juta. Apa yang dia share, semua orang akan save kan dan reupload untuk 'kenangan'. Apa inspiring posts of hers, sangat memberi impak kepada orang lain. She's good with words, I said. Selepas drama #SHMP juga dia banyak share dengan fans pasal dia, pasal Fattah..... sometimes, I think.... macam overboard. Macam hmm ni buat-buat macam ni, mesti ada hati nak ending up things dengan perkahwinan... Well kita boleh baca body language orang kan? Benda bukan norm, kita tak buat dengan orang sembarangan. Unless, kita rasa hmmm hmmm u got what I meant? 

So pengajaran kita kat sini.....
-Don't simply berikan hati, sentuhan, tubuh, jiwa dan rasa kita pada orang yang masih tak layak. Kita akan rugi, kita akan sedih dan kita akan meroyan juga. Macam aku, aku cepat meroyan. T..T
-Jangan cepat mencanang sesuatu yang tiada pasti. Saya sedih juga pasal ni
-Jangan lupa untuk :
😉 Sentiasa berdoa, dan berusaha menjadi lebih baik
😉 Doakan kebahagiaan dunia dan akhirat untuk kita, utk dia, dan untuk semua 
😉 Sayangi diri, keluarga kita.... dan letakkan sayang kita hanya pada yang berhak


I can unserstand Lofa.... Hahaha. berdekah diri sendiri kau samakan diri kau dengan Neelofa. Nilopah ye lah. 
Berdiri di tempat perempuan yang sentiasa berdepan dengan perhubungan yang complicated and undecided, sangat menyeksakan... Bercerita pada orang lain, ibarat kau mencanang cerita, padahal kau perlukan orang lain untuk membuat keputusan dan meminta pandangan. Tak bercerita pada orang dan kau buat keputusan sendiri akan buat kau murung bila tersalah langkah. Berdekah sekali lagi.

Apa-apa pun, aku berpegang dengan #DoaYangBaikBaik bukan hanya untuk my dearest Neelofa dan wanita-wanita cantik lain yang aku follow. Hahaha, tapi juga untuk diri ini. 
#Sapekatatakartistakdehubungancomplicated ? 

Good luck to all girls out there, #SaveTheBestForTheRightOne
I accidentally watched #MehSandarPadaAku and this quote is from SyedNadzhan.... Another catchy drama I am so into...... 

:) Adios 

No comments: